Uit onderzoek van Multiscope blijkt dat er nog maar weinig Nederlanders actief gebruik maakt van Social Media. Gemiddeld is dat zo’n 7 uur per week.

Toch ligt dat niet aan de bekendheid van de diverse initiatieven. Zo zegt 90% van de ondervraagden bekend te zijn met Hyves. Niet vreemd als je nagaat hoeveel accounts er op dit moment zijn. Maar ook Flickr wordt door 1 op 3 ondervraagden aangemerkt als bekend.

Opvallend is wel dat Hyves en Youtube samen goed zijn voor 70% van het totale social media gebruik.

Stof tot nadenken dus voor de mediabureaus die op dit moment de inzet van social media hypen. Laat je bij het inzetten van social media niet leiden door middelen, maar denk eerst goed na over de strategie die je wilt volgen. Een logische start voor veel bedrijven is social listening. Ga eerst maar eens luisteren wat er over je merk gezegd wordt. En start de interactie met je klant pas als je er zelf klaar voor bent.

EasyFreeAds Blog News Facebook Twitter Myspace Friendfeed Technorati del.icio.us Digg Google Yahoo Buzz StumbleUpon