Deze week heeft Carglass de enorme kracht van social media mogen ervaren. Ik vraag me nog steeds af of er echt sprake was van het “gekaapte” twitter account, maar zeker is dat Carglass na deze week social media en webcare erg serieus gaat nemen.

Het begon allemaal met een post op twitter van iemand met een slechte Carglass ervaring. Hij sluit zijn post af met de hashtag #carglasszuigt. Deze post zorgt voor een aantal reactie van followers die zich in kunnen vinden in deze post. Op zich nog niet zo heel veel aan de hand totdat een “woordvoerder” van Carglass online kwam met het volgende bericht:

Mensen die berichten posten met de hashtag #carglasszuigt ik wil jullie erop wijzen dat onze juristen zich beraden op stappen tegen jullie

De “woordvoerder” gebruikte het volgende twitter account: NL_Carglass.Vanaf dat moment was het hek van de dam. Deze reactie lokte veel reacties uit van de online tweeps. Zo schrijft iemand: “Carglass zuigt toch ook gewoon met hun verschrikkelijke pauper reclames…net Postalgold.”
Maar er zijn ook positieve reacties en tweeps die het een onnodige actie vinden om een bedrijf schade aan te richten. Sommigen komen met adviezen, bijvoorbeeld om zo snel mogelijk een video online te zetten waarin de directeur van Carglass aan het stofzuigen is in één van de vestigingen.

Als al het stof weer is gaan liggen blijkt de reactie niet afkomstig van Carglass zelf. Het account NL_Carglass presenteert zichzelf als het officiële account van Carglass, maar het is opgezet door enkele vrienden om zo snel mogelijk een zogenoemd world trending topic te krijgen, een onderwerp waarover veel mensen twitteren. De stunt is uitgehaald door @mediamix_weblog: “Groeten van @mediamix_weblog. Wees maar boos. Zo gemakkelijk zijn jullie dus te manipuleren.”.

Lijkt mij dat Carglass vanaf deze dag social media en webcare extra aandacht gaan geven…

EasyFreeAds Blog News Facebook Twitter Myspace Friendfeed Technorati del.icio.us Digg Google Yahoo Buzz StumbleUpon