Een paar weken geleden heb ik besloten om samen met een vriend te starten met een webshop. Dat is ook de reden waarom ik de laatste tijd weinige nieuwe posts geplaatst heb. Het starten van een nieuwe webshop kost nog best wel wat tijd. De komende posts zal ik jullie meer vertellen van de stappen die we hebben genomen.

Het is allemaal begonnen met een avondje brainen met een goed glas wijn er bij. Tijdens deze avond hebben we een aantal waardevolle ideeën uitgedacht. Niet alleen ideeën voor een webshop, maar deze was wel het meest concreet. Dus hebben we besloten om dit idee eerst verder te verkennen en om een goede propositie te bedenken.

De propositie hebben we uitgewerkt en ook een uitgebreide online concurrentie analyse gedaan. Uiteraard hebben we ook gekeken of we voldoende traffic kunnen genereren naar onze shop. Om dit te bepalen hebben we gebruik gemaakt van google traffic estimator. Daaruit bleek dat er per maand ruim 500.000 mensen zoeken op voor ons relevante zoekwoorden.

Vervolgens hebben we een aantal conversie scenario’s uitgewerkt. In het meest positieve scenario gaan er van deze 500.00o mensen per maand ongeveer 1.500 mensen een bestelling doen. In het meest negatieve scenario zijn dat er ongeveer 200.

Op basis van deze cijfers en de online concurrentie analyse hebben we besloten dat we het plan daadwerkelijk door gaan voeren. Online concurrentie is er namelijk nauwelijks.

Binnenkort deel 2 in onze reis bij het starten van een eigen webshop.

EasyFreeAds Blog News Facebook Twitter Myspace Friendfeed Technorati del.icio.us Digg Google Yahoo Buzz StumbleUpon