Vanavond de Champions League gemist en dus op www.nu.nl op zoek naar het laatste voetbal nieuws. Bij het aanklikken van een artikel over de Spurs tegen Inter waar Van der Vaart een hoofdrol speelde, werd ik weer eens onaangenaam verrast door een enorme take-over!!

Dit keer een take-over van Biotherm Homme. En het irritante is dat je er bijna wel naar moet kijken zo ontzettend aanwezig is de uiting. Je kunt het artikel dat je wilt lezen bijna niet meer vinden. Ik begrijp echt niet welk niet creatief brein dit bedacht heeft. Denken ze nu werkelijk bij Biotherm dat alle mannen die een voetbal artikel lezen op deze manier geactiveerd worden en massaal een gratis proefverpakking van 5 ml aan te vragen?

Ben toch best wel benieuwd hoe zo iets ontstaat: We hebben een nieuw product en daar gaan we gratis samples van weggeven en hopen dan dat de mannen van Nederland het gaan gebruiken. Op zich geen verkeerde gedachte. Maar hoe gaan we de mannen van Nederland dat vertellen? Voetbal!! We stoppen onze boodschap in een banner op het moment dat bezoekers van nu.nlĀ  iets lezen over voetbal. En dan niet zo maar een banner, maar een heeeeele grote: valt het lekker op.

Kan me overigens niet voorstellen dat met deze uitingen de conversie doelstelling gehaald wordt, als het al gemeten wordt. Maar waarschijnlijk is de actie dan wel succesvol omdat er dan veel merkexposure is geweest, duh! Buiten het feit dat het behoorlijk irritant is, is het ook nog eens niet relevant voor de bezoeker/lezer. Er zijn toch zo ontzettend veel betere manieren om je doelgroep te activeren?? Wie o wie helpt de Biotherm marketeers?

EasyFreeAds Blog News Facebook Twitter Myspace Friendfeed Technorati del.icio.us Digg Google Yahoo Buzz StumbleUpon